Пятница
01.11.2024
05:34
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт вчителя початкових класів ГОДОВАНОЇ ТЕТЯНИ ЛЕОНІДІВНИ
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [6]
Українська мова [1]
Розробки уроків
Математика [1]
Розробки уроків

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Музыка

Форма входу

Головна » Статті » Математика

Додавання і віднімання чисел частинами

Математика 1 клас

Тема : Додавання і віднімання чисел частинами

Мета: формувати уміння додавати числа частинами; вправляти у розв'язуванні задач; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати логічне мислення, кмітливість, спостережливість; прищеплювати любов до математики, виховувати почуття дружби, взаємодопомоги

Хід уроку

І.Організація класу

Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи швидше в клас!

Біля парти станем чемно -

Плине час хай недаремно.

Будемо уважні і старанні всі.

Сядемо рівненько на місця свої

ІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів

Поринемо у казку ,друзі.

Всі ми получим по заслузі,

якщо розв’яжемо задачі

і прикладів великий міх,

а допоможе у цій справі

нам той, хто від усіх утік.

Ось ми і здйснемо подорож до казки «Колобок», якщо навчимося додавати і віднімати числа частинками

ІІІ. Актуалізація знань, умінь, навичок учнів

·       Усний рахунок

Спекла баба увечері Колобка і поклала на вікно, щоб охолонув. Колобок, на диво, вийшов, незвичний. Дуже допитливий. Лежить він на вікні, дивиться на небо і зірки рахує. Допоможемо йому

1.Від 1 до 10, від 10 до1

2.Від 4 до 8, від 9 до 3

3. назвіть сусідів числа 7, 4

4.Назвіть попереднє число до 9, 6

5.Які числа стоять між числами 5,…7, 8,…9

6.Яке число стоїть зліва від 3 справа від 8

- Мріяв, мріяв Колобок і не помітив, як настав ранок і сонечко засяяло на небі

* Гра «Мовчанка»(Діти показують відповіді за допомогою карток із числами)

 Сонячні промінчики розбудили Колобка, він стрибнув з вікна і втік до лісу. Дорогу ми не знаємо, але повинні швидко-швидко знайти Колобочка

·       Гра «Заблукало число»

1,2,8,4,5,6,7,9,10

·       Каліграфічна хвилинка

1.Запишіть ряд чисел від 1 до 5.Намагайтеся цифри писати гарно,охайно,каліграфічно

2.Обміняйтеся зошитами,виберіть цифру,яка написана найкраще і намалюйте над нею коронку

- Ось по числовій доріжці ми вибігли на лісову галявинку. А назустріч хто ж  це поспішає?

Раптом бачить: з-за тернинки

Вигляда якась тваринка

Вушка довгенькі, кожушок сіренький

Хто це?

-         Так, це побігайчик. Він вже зустрічався з Колобком і не покаже нам далі стежинки, якщо ми не виконаємо завдання

-         РОЗКЛАСТИ вісім морквинок у три кошики

   (Можна розкласти 5,2,1; 6,1,1 та 4,2,2)

 -         Молодці, виконали завдання Зайчика

ІV/  Вивчення нового матеріалу

- Мандруємо далі. Кого ж ми тепер зустрінемо?

Вовк до школи не ходив, 

Вовк уроки не учив,

Не читав і не писав,

І по нотах не співав

Тож нічого він не знав

-         Допоможемо йому зрозуміти як же потрібно числа частинами віднімати і додавати

-         * Мозковий штурм

Як можна додати до числа 5 число 4 частинами?

5+4=5+1+1+1+1

5+4=5+2+1+1

5+4=5+2+2

5+4=5+3+1

Аналогічно віднімання 5-4=

 

*Робота з підручником (с.82, впр.1.2)

1)Поясни, як виконали додавання кульок

2)Поясни, як виконали віднімання

*Фізкультхвилинка

Раз!Два! Час вставати: Будемо відпочивати.

Три!Чотири! Присідаймо!

Швидко втому проганяймо

Пять!Шість!Засміялись!

Кілька раз понахилялись

Зайчик сонячний до нас

Завітав у вільний час

Будем бігати. Стрибати,

щоб зайчину нам впіймати

Прудко зайчик утікає і

промінчиками грає.

Сім!Вісім! Час настав

Повернутись нам до справ.

·       Робота в зошитах із друкованою основою (с.43)

·       Розв 'язування задач

Подорожуємо далі і відшукати нам допоможе Колобка той, хто

Взимку ляже спати,

Дядько волохатий,

Лиш тоді устане,

Як весна настане

 І Ведмедик поведе нас тільки тоді далі. Як ми з вами розв’яжемо задачі

*задачі-вірші

1)Посадив ведмідь в садочку

Шість берізок, два дубочки

Рахувати сам не вмів

І зозулю попросив.

Почала вона літати,

Почала вона кувати.

Та не може полічить, нумо, дітки, підкажіть (6+2=8)

 2)Їжак по гриби ішов

Вісім рижиків знайшов.

6 грибів поклав в корзинку

Скільки залишив на спинку? (8-6=2)

3) Білка мама, білченя    

По горіхи йдуть щодня

А зриваючи горіхи,

Білченя сказало тихо:

- Ось чотири, ось це п’ять ,

Як же їх порахувать? (4+5=9)

Десять стиглих зерен сої

Хом’ячок у нірку з поля

За щоками наносив

З них 4 зранку з'їв

Лишок перегодом з'їсть  

Скільки в нього зерен? (10-4=6)

У. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу

*Самостійна робота. Розв'язування прикладів за підручником

  І варіант – завдання 3,с.82

ІІ варіант –завдання 4, с.82

-         Вже чується здалеку пісенька Колобка. З ким йому залишилось  зустрітися?

У темнім лісі проживає,       

Довгий хвіст пухнастий має

Їй на місці не сидиться.

Як зовуть її? (Лисиця)

- Поки Колобок котиться по дорозі, ми перші зустрінемось з Лисичкою і не дамо їй зїсти Колобка

Лисичка пропонує нам накреслити такий чотирикутник, як у підручнику на с.82, завдання 7


Я Лисичка, я сестричка

Не сиджу без діла

Чотирикутник ось такий

Ви накресліть вміло!

-         Які ви молодці, дітки! Допомогли Колобкові залишитися цілим

УІ. Підсумок уроку

Молодці, діти, допомогли Колобку. Ви показали, що вмієте розв’язувати приклади і задачі, а головне-дружити. Допомагайте одне одному так, як ви це робили на уроці      

 

Категорія: Математика | Додав: my_life (02.02.2014)
Переглядів: 5278 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук

Друзі сайту